FANDOM

Żywy Mech - fauna i jednocześnie flora Lasu Illuminacji. Występuje samotnie bądź w grupach składających się z wielu osobników.

OpisEdytuj

Żywe Mchy to gigantyczne, puszyste mchy z dwoma gałkami ocznymi, oraz parą nóg z lian. Gdy żerują, odsłaniają zęby, które wyglądają jak ludzkie. Nie jest do końca jasne czy Żywe Mchy przeprowadzają fotosyntezę, prawdopodobnie żywią się tym co im wpadnie w usta, po czym wysysają z tego wodę którą się żywią oraz składniki mineralne. Na ogół, ten gatunek jest spokojny. Boją się ludzi, i nie stanowią dla nich zagrożenia. Jedyna sytuacja w której mogą stać się maszynami do zabijania, to moment w którym ktoś urwał ich kawałek, np. na wyściółkę namiotu. Nie wiadomo czemu, niezbyt lubią Skorupki. Podczas godów przytulają się do siebie i samica znosi jajko, po czym wysiaduje je, w tym stanie jest ultra agresywna. Po miesiącu wykluwa się mały żywy meszek. Frankdery często pomagają samicy przepędzać skorupki by te nie zjadły jajka.

Rola w grzeEdytuj

Żywe Mchy w grze pojawiają się jako element tła, najczęściej stojąc na bagnach jak bociany, albo leżąc na kamieniach. Tylko w dwóch poziomach są wrogami - w poziomach Jezioro Wezgłowia i Opuszczona wioska. W tych poziomach co jakiś czas otwierają usta, i jest to jedyny sposób aby koło nich przejść. Gdy Żywy Mech zamknie usta, miażdży gracza. Nie da się ich zabić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki